fredag, februari 15, 2008

Kafka och plugg!


Lovveckan har gått och varit alltför kort! Har nästan inte pluggat alls. Dåligt, latheten bara övertar min kropp totalt. Men idag så låg jag inte på latsidan i allafall!:)

I måndags; promenad, sushi, umgänge, teater, fika och hem med Jn, sen på tisdagen var vi hos honom och gjorde inget speciellt. i onsdags äntligen sol, promenixande, fika med H och lite körning, sedan åt familjen middag hos min kusin. Trävligt, sen sov J här, i går var det alla hjärtans dag och jag var überromantisk och köpte en rosa ros. (fast jag tillhör dom som anser alla hjärtans dag vara jordens bluff med kommersialism och grejer - tillgivenhet och kärlek kan man visa varandra hela tiden:) Vi åt en mysig frukost och såg royal tenenbaums, sen in till stan i fina vädret, vi lagade mat hos hans mamma - pasta med fetaostsås och gott var det, sen kladdkaka. Drack lite vitt och tjatade där ett tag. Vi gick till sjuka N och drack mer vin och tjatade lite till. L, A, och flera till var där. Sedan jazzhuset och lyssnade på lite musik samt drack öl och det var mysigt. Halv fyra stupade vi i säng och gick upp så sent som elva imorse.. Kände mig lite mör men vi promenerade till haga i allafall, åt utefrukost och tog det lugnt, sedan biblioteket. Det var skönt, fick läst klart kafkaboken (förvandlingen) och började på recensionen, gjorde lite projektarbete, spanska och hittade dessutom massa Holland-guider!<3. Vi är där den 21:e mars - vilket innebär att vi kommer precis till "invigningen" av en blomgrej - tulpanfält som invigs varje år där. SÅ fint - det har jag redan bestämt att vi ska se! Dessutom kostar det tydligen bara 60 pix att hyra en cykel en hel dal - Holland cykellandet liksom! Underbart! Hoppas bara det är fint väder när vi kommer dit..!

Sen promenerade vi lite till i solen, pratade om spanien och sevilla och spansk grammatik. Vi är väldigt taggade och jag vill åka nu! j är så gullig och sa att jag kunde få halva hans stipendium om jag inte lyckades få något själv. Men det skulle kännas fel för mig. Sen gick vi till en skivaffär med LP och sånt (inget jag tycker är jätteroligt, det var trångt och ägaren satt och rökte) men J njöt av en halvtimmes fluktande vid skivorna och köpte några. Sen hem till mig, te och fruktsallad och grekyoghurt. Sedan ville jag vara hemma ikväll. Skriva mer kafkarecension och ta det lugnt. Så J åkte hemåt och jag sitter här. Förut städade jag nästan hela huset, lyckades spilla hela rengöringsvattenhinken över hela parketten och mig själv. Kände för att gråta så jag gjorde det. Skönt!

I veckan har jag fått kallelse till andra jobbintervjun, jag har alltså gått vidare ett steg i rekryteringsprocessen. Blev glad och hoppas verkligen att det går bra! På onsdag blir det.

Jag mår fint för tillfället, lite stressad över plugg. Men om 3 månader är detta över. Ska stå ut! Sen vill jag jobba!!

I veckan är följande; tjejgrupp på måndag, körlektion på tisdag, jobbintervju på onsdag, tandläkare på torsdag men ingen spanska på eftermiddagen! Sen veckan därefter händer det saker, uppkörning (säger inte vilken dag), spanskaprov och inlämning av något.

Fullt upp men trivs ändå. Tror jag klarar press ganska bra faktiskt.

2 kommentarer:

Blogger meva sa...

Hej gulliga söta fina Ebba!

Det var väldigt längesen jag hade internet, men nu när jag har det passar jag på att kolla hur alla ni som jag "följde" förut har det.
Jag blir så himla glad när jag läser din blogg.
Glad för att du klarar stress, glad för att du har många fina nära, glad för att du kan gråta när du vill och glad för att du skriver att du mår fint.
Med mej är det okej, på uppgång vill jag lova!

Puss och kram

11:14 fm  
Blogger ceppo sa...

hej meva!

Vad hände egentligen med ditt inernet? krackelerade det?:S

åh tack. jag är också glad:)

Så det går bra med tillfrisknandet och grejer? håller på dig!!<3
pussar och kramar!

6:56 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida