söndag, februari 10, 2008

hej och hå!


I fredags hade jag myskväll med lillebror. på hans initiativ hyrde vi två romantiska komedier (jag såg en av dem - "kärlek på menyn". ganska kass) och åt skaldjurspasta och glass/varma äpplen. Mysigt! Sen åkte jag till V där alla höll hus, länge sen vi såg till nyhemkomna L så det var trevligt. Dessutom fick vi åtskilliga timmar av lumpenhistorier från S som bara vart där i två veckor hittills.. Så vi lär väl inte höra annat när han är hemma på helgerna då.. hmm..På ett sätt känns det kanske lite bra att jag inte fick göra lumpen. Jag har annat för mig ändå på nåt vis. Mycket som får plats nu som inte hade fått plats annars, jobb och Sevilla.. Å jag längtar! Måste söka stipendium. Ett nytt land, nya folk, ny kultur, nytt språk! jag ryser.

Hos V stannade vi inte länge utan gick till Ns feta lägenhet och tog ett glas vin, segade och pratade av oss och sen gick vi hem. Sov hos J och vaknade mystiskt nog kvart i elva(!) somnade visserligen typ halv fyra men usch hatar att vakna sådär sent på ett sätt, känns som om jag mister kontroll över dagen, dygnsrytmen som jag värnar så om blir helt pajj och nej. Huvva! Sen gick vi en promenix i majorna - hittade en ljuvlig loppis. Där köpte jag; en dubbelknäppt tjock herrkofta (30 pix), en underbar hög mönstrad kjol i linne som var märkt med en lapp i fodret som det stod "mitt liv -79" med snirklig skrivstil på. Är så sjukt nyfiken på vilken dam med exakt min storlek som gick runt med den här för 30 år sedan.. Bra smak hade hon i vart fall.. Hittade också några böcker som påminde om barndomen samt en pik-bok åt V. Han har ju fått en etta som han inte fått se ännu och tydligen kanske den saknar riktig spis. Stackars V - hans matlagningsintresse som är så abnormt (han är sjukligt noga med rätta köksattribut osv) så jag köpte "philips mickrougnskokbok" åt honom. hehe.

På eftermiddagen åkte jag hem och bytte kläder samt jobbade. Sedan till V och där såg vi en halvdålig film. Sen drog oss jag och J hem till mig, käkade lite nattmackor och somnade gött. Vaknade tidigt imorse och sysselsatte mig medans J sov, köpte bröd och hade mysfrukost med tidning och nybryggt kaffe. Sen promenixade vi in till stan, köpte tåbiljett (J ska besöka sin broder i sthlm) och träffade L för sista biten till där dom bor. Vi gick till A och var där en stund med H och henne, sen kom S. Alla gick efter en timma och jag, J och L gick till cafét och åt grillade baguetter med mozzarella och sallad (gött) sen till J för paj. Och sen tog jag mig hemåt så nu sitter jag här. Ska ha körlektion om 7,5 timmar så jag borde gå för sömn..

I slutet på vecka tolv drar ju J och jag till Holland och Belgien för att kanske hälsa på min syster och syssla med vår favoritsyssla - åka tåg! jag älskar att sova på tåg, läsa på tåg, hänga ut genom fönster på tåg. Gamla, inga X2000. Jag blev inte rastlös en enda gång i somras utom de sista två timmarna hem typ.. Underbart annars! Så kanske vi åker över gränsen till Frankrike en sväng över nån dag också. Tio dagar men tillräckligt för att få mitt ressug stillat en aning! :)

2 kommentarer:

Blogger j sa...

filmmys med människor man tycker om är inte alls särskilt dumt.

12:11 em  
Blogger ceppo sa...

det är så sant. Mina helger består allt som oftast av filmmys faktiskt <3

6:56 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida