torsdag, februari 07, 2008

Jaja..lov iallafall!


Så har veckan passerat och efter idag är det en veckas "lov" ("lov" i den bemärkelsen att jag måste ha ett första utkast till projektarbetet som jag ännu inte skrivit, en kafkabok läst och recenserad, kunna ett manus utantill samt plugg på spanskaprov..) men ändå. Ingen skola!

Har vart lite tungt i veckan, har prov i arbetsmiljö idag och att nå målen är ytterst svårt. Vill såklart få mvg på denna kurs som bara är på 50 poäng men ack så svåra att nå. detta är ett exempel: vad utsätts lärare och elever för psykiska och fysiska påfrestningar och vad ger det för konsekvenser?- ett svar som redovisar vilka påfrestningar elever och lärare utsätts för ger G även om konsekvenser redovisas. Ett mer resonerande svar där jag visar att jag förstår olika miljöfaktorer samt kan sätta in dessa i en verklighet för alla i skolan kan ge ett VG. Hitta fler fakta kring arbetsmiljön i skolan (vad menar läraren med detta, hur veta vad som är "fler fakta?") - sätt det i relation till lagar och regler (och kollektivavtal) och du har chans att någ MVG.

- omöjligt alltså. Bara kollektivavtalen är ju 111 sidor typ och lagarna är mycket svåra att hitta!

BLÄÄ.. Men det löser sig. Först ska jag ha genomdrag med teatern på manuset jag ej kan (huvva). Ikväll ska jag ha myskväll med bror. Film, middag och sådär. Sen hoppas jag kunna träffa L och S (den ena vart i Indien i fem veckor, den andra lumpen två). helgen ser ut att innehålla lite körande, förhoppningsvis lite plugg också.

Annars har jag vart med J veckan lång. Vi käkade på solrosen i onsdags (mysigt och så gott!) och sen har jag vart på biblioteket en del, och teatern.

2 kommentarer:

Blogger Anna sa...

skönt med lov!!!!
trots att det inte allls låter som om du får lov att vila... men lite härligt, njut av sista sportlovet för snart är det slut med sånt ;D
kram

5:07 em  
Blogger ceppo sa...

ja lov var skönt! ja nu är det bara påsklovet kvar sen är lov-eran över :S :S usch fyra-fem veckors semester PER ÅR?! vad är det för skamförslag..:S:S:S

hehe

6:57 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida