torsdag, februari 28, 2008

Hemska saker


Igår var jag hemma efter skolan. Meningen var att jag skulle plugga, ambitionen körde i graven redan innan den börjat. Men på kvällen kom J och hade med sig arbeten han skrivit som liten grabb (i nian alltså) och jag försökte läsa dom. Vilken 14-15åring skriver ett TJUGOTRE sidor långt arbete om buddhism? nörd ;) hehe. Plöjde också ett hälften så långt om hinduism.

Skola idag, en futtig lektion. Sedan hem. Läste lite, köpte present till min körlärare också och lämnade den. En korg med choklad/kaffe och te. Dyra grejer men den lilla apan tyckte det var "en tjejpresent". Men choklad är väl gott?!:)

Sen skjutsade jag J till centralen och "smygkörde" en vända där jag inte kört. Spännande. Hämtade också mitt körkort som är skiiiitfult. Men det är ju mindre viktigt. Dom gjorde om körkorten från och med december 07 så fotot är vitt, man ser inte ögonfransar eller skuggor, bara ett vitt lik med uppspärrade ögon. Jag ser ut som en galen kvinna.

Nu sitter jag här efter att jag kom hem igen, satte mig framför teven och fastnade framför en skitbra dokumentär på tvåan. Jag storbölade, det var så sorglig. Det var en filmare som filmat tre kvinnor (alla kring 30) i olika delar av sverige som förlorat sina män. Det var så fruktansvärt sorgligt och är jag ett hormonmonster eller vad? det var en jättesöt norrländsk tjej som man fick följa när hon precis fött barn, hennes man hade dött i en olycka bara fyra månader före hennes lilla dotter kom till världen. hon grät och ville så gärna att hennes man skulle fått vara med och se allt och jag grät bara av att se. Jag kan inte tänka tanken att J skulle kunna försvinna, och vi har bara vart ihop i dryga halvåret, hur känns det inte då om man har barn ihop och känner varandra utan och innan. HUVVA!
Den går i repris på lördag någon gång, SVT. Se den. Den heter "rosa drömmar, svarta hål".

Nu ska jag studera.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida