tisdag, februari 26, 2008

Körkort är fint.


Är fortfarande inne i galnaste lyckoruset. Det kanske är omoget men den här veckan kommer jag vara som en unge i godisaffär. Jag älskar att köra bil. Och det är femton gånger så roligt att köra utan en som kritiserar en brevid..! Det roliga är min farsa som är gladare än jag för det här. Han lipade nästan i luren när jag ringde och sa det. Och sen fick jag låna bilen, körde till skolan på kvällen för att ha teater. med H brevid. Vi lyssnade på skitmusik (hits 90-tal ungefär) och det var mäktigt. (inte hitsen kanske). Sen körde jag själv och sjöng falskt samtidigt som jag körde. en bil. själv. HJÄLP! hehe, men seriöst tänkte jag "mig släpper dom ut på egen hand minsann!" - fast jag kör fett bra ändå. Och känner mig inte det minsta osäker. Igår åkte jag till J efteråt, pluggade aplite spanska. Sov inte många minuter och upp imorse igen, till skolan för prov. Det gick skitdåligt men det gör inget för jag har körkort. Sen handledning, sedan föreläsning och basgruppsmöte, sedan hem, Hämtade bilen (utnyttjar detta privilegium innan pappa inser att bensin kostar pengar) och hämtade J och S utanför universitetet. Sedan körde vi efter parkeringsplats ett bra tag och fick betala och sen käkade vi skitmycket på solrosen och det var gott. Sen skulle vi till Nef men jag hade ingen lust. Körde S hem och sedan hem själv. Mäktigt.

Nej nog om det, min barnsliga förtjusning ger sig nog snart, men denna veckan. Stolthet och glädje kära vänner :)

På fredag har vi religionsprov och jag har studerat noll. Kan knappt något om buddhism och hinduism.. som vi har prov på. Någon? Det är ju intressant men..

På torsdag åker J och jag kommer sakna honom mycket fast han kommer tillbaka på måndag.. Sedan går en helg och sedan så KÖR vi till sthlm.. L, J, H och jag. Det ser jag mycket fram emot.

Annars har vi fått visning på en lägenhet nästa onsdag. H, H och jag var i uppehållsrummet när H kollade sin mejl och började SKRIKA i högan sky och hoppa. När jag såg inkorgen började jag också skrika också hoppade vi runt som femåriga hysteriska småflickor alla tre, ringde J och halvtjöt om det. Och då är det alltså tal om en visning. Liten chans att vi får den men ÄNDÅ. glada blev vi. Det ligger en bit utanför centrala göteborg om man säger så (½timme med spårvagn) men vi gillar förorten, sådetså! Så den hoppas vi på. Känns som att allt flyter på bara för att jag klarade det igår, lättare att se andra saker positivt när man får en "skjuts" gratis liksom!

Imorgon blir det pannkaksfrukost på brunchstället i stan, sedan teater hela eftermiddagen, hem för plugg sedan. Hoppas jag.

1 kommentarer:

Blogger Anna sa...

Du är så himla duktig!!
visste att du skulle klara "lappen". ta nu alla tillfällen i akt att njuta och köra själv, det är du värd.
håller tummen för er lägenhet,
kramen

9:31 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida