lördag, mars 01, 2008

helg.


I torsdags kväll försökte jag med att plugga. Det gick sådär, latheten tog överhanden och jag somnade ganska tidigt. I går hade jag prov. Det var mycket lättare än vad jag trodde och jag blir förvånad om jag inte gjort Mvg på det. Sen gick jag hem, tog en promenad, var på biblioteket en stund. Där såg jag förövrigt lilla farmor sitta och vila sig på en bänk. Hon är så söt min farmor, jag bjöd henne på middag på söndag klockan fem. Mysigt!

Köpte lite mat, sen gjorde pappa middag till mig/mamma (vi firade mitt körkort). Det blev pressad potatis, lax och grönsaker. Gottgott, sedan såg vi en halv film och därefter så somnade jag. Grav mensvärk har jag. Den har varit regelbunden de senaste 3-4 månaderna. (Jag vet att jag skriver mycket om mens. haha). Kanske förklarar förra veckans extrema ledsenhet, hela förra helgen ville jag bara sitta hemma och lipa och allt var fel och allt skulle gå fel och ingenting var bra. Finns pms? jag har alltid tänkt att det är en "Myt". jag blir i allafall skitledsen nån gång i månaden, och vet inte vad det beror på.

Hursomhaver, idag bär det av till Alingsås med bil och Hannah :) Vi ska fika på något mysigt ställe och plugga ihop. Körde mamma till jobbet ganska nyss. (så att jag kunde låna bilen). Känner mig småkrasslig fortfarande, brudarna (klassen) ska ut ikväll. Följer gärna med men kanske inte orkar dricka.

Annars ska jag BARA slappa idag, ta det lugnt och jobba lite.

Efter provet igår fick vi vårt schema för de närmsta tre veckorna. SÅ slappt schema! SKÖNT! innan påsklovet, för eter det är det fem Asjobbiga (men roliga, men JOBBIGA) veckor med först en veckas repetitioner från 8-16 varje dag. Därefter spelperiod i fem veckor..

Jag längtar så tills studenten är över, om jag har tur står jag där med ett jobb också. Hade vart underbart, men lite för bra för att vara sant. Körkort, glädje, en person som jag älskar, fantastiska vänner, framtidsutsikter OCH ett jobb? (Går det?).

Jag älskar att vara jag idag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida