tisdag, mars 11, 2008

hoho.


Tjenis. hupp hupp vad tiden går. Helgen tillbringades i lugnan ro. Fredagen hos V med vin och sällskap. Allas vän C kom hem efter aplångt tid ute i världen (jag känner inte honom mer än till namnet+ att han är sjukt social och lätt att prata med). Också L kom hem och det var trevligt. Sen sov jag hos J och lördan blev frukost med hans mor, sen promenix och secondhandkollande som jag tvingade honom till. Med mig fick jag en snygg rutig kjol (damig) för 20 kr och en asfin "dräkt" bestående av hög, vid kjol (till knäna), vippig, med ett tillhörande halternecklinne som var knäppt på framsidan med knappar. Den var mörkblå med vita prickar. Så fin. J tyckte inte om den han sa att den var "för porrig". Haha! Den var visserligen ganska urringad och ryggen var ju halvbar men värre saker har jag gått runt i (och jag är ändå ganska pryd i mina kläder. halvpryd). 60 kronor fick jag betala för den. Om den hade vart vit hade jag haft den som studentgrej.

Sen gick han för badminton med grabbarna och jag jobbade. Träffades ute på kvällen för att käka middag med hans mor. Trevligt och hon bjöd (igen..). Sen så var vi hos honom med de andra, pratade, drack te och sådär. Sen gick dom hem, vi sov gott. plugg över söndagen och sen bio, vi såg pingpongkingen. Gå och se den! Underbar film!

Sen åkte jag hem, käkade med mor och far och pratade mycket om lägenhet och ditten och datten. Vi får besked på den ena nu i veckan och den jag sökt på kanske nästa vecka. Å jag hoppas! ´Vi är nog lugna jämfört med många andra som söker lägenhet, alla har fast jobb över sommaren(kommer till det) och vi skulle lätt baka till grannarna..

Ja, igår ringde Liseberg och jag fick jobbet. Känns sjukt bra! Blev helt fnissglad i telefon och tackade han som ringde flera gånger. spännande! Tror jag skulle trivas där. Alla som jobbar där är sjukligt pratglada och i rätt sällskap blir jag likadan.

I helgen körs det till stockholm med pappas ganska kassa KIAbil. Både L och jag är taggade på att köra bil. Och H vill ju upp för att fira sin bror och det blir ju billigt och bra. Men sen kanske ingen annan vill följa med, få se hur det blir. Länge sen jag var i sthlm nu, över ett år sen.(mer?) och jag vill kika i andrahandsaffärer och promenera på djurgården och helst ha sol. VI får låna Hs brorsas lägenhet och det är väldigt snällt. Parkering har jag inte ens tänkt på :S

Nu ska jag gå till stan och försöka få tag på en klänning jag inte borde köpa!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida