tisdag, mars 04, 2008

Lägenheter


Vilken omtumlande dag!

Jag vaknade hos min smulepaj och det var som alltid, hans löfte om att "flyga ur sängen" nästa morgon för att serva mig men aldrig - han är trött som en gnu på mornarna och muttrar mest. Sen till skolan, där jag hade spanska, sen hem (Håltimma) lunch med far. Sen skola - onödig lektion och massa bubbel med H om lägenhetsvisningen vi ska på imorn. En fyra, 85 kvadrat, fint och bra, balkong. Sen hem, gick en promenad. Exet ringde för att läsa något som skrevs om mig i antologin (lägg märke till att jag inte var säker på vad antologi VAR). Det var väldigt fint skrivet och gjorde mig glad i allafall. Och jag frågade hur hon hade det och det var bra och lät helt stelt i telefon fast jag inte har några som helst problem att prata med henne, hon är ju trevlig och det var ju mer än två år sen det tog slut mellan oss - så varför stelt liksom?

käkade god middag, försökte plugga projektarbete (lönlöst). Sen kollade jag (helt oväntat) min boplats-profil. Som jag kollar max en gång per månad. Har liksom gett upp. Sökt över 600 lägenheter men det är klart att man inte får något om man inte haft lägenhet innan osv. Men i allafall - Där var det ett erbjudande om visning!. Blev helt paff på något sätt. Okej att H har fått ett par visningar - hon HAR ju lägenhet+referens och så där. Hursomhaver! Det är en apabra lägenhet (peppar peppar säger jag som inte sett den) men här: En FEMMA (bra för då kan L också flytta med), 111 kvadrat, balkong, badkar, (tillgång till parkering), kabelteve, 7700kr/mån(på fem pers) FIN UTSIKT, KLÄDKAMMARE(plus för det), hiss, våning 7 av 7, (har alltid velat bo högt efter att ha bott i villa hela mitt liv), förråd, portlås. Kan det bli bättre?

Krux: vi måste svara på lägenheten som vi ser imorgon senast imorn..! Och på torsdag 09.00 sharp har vi visning på lägenheten via min boplats. Chansen är MYCKET liten att vi får båda (eller att vi ens får någon med tanke på den VÄRDELÖSA bostadsbristen i götet men anyhow), så: ska vi tacka ja på båda? Självklart, vi gör en fuling.. Gjorde ett vuxensamtal till han som bor där nu, han lät skittrevlig och var väldigt villig att hjälpa till. Jag lät säkert som värsta nervvraket eftersom jag nyss sett att vi fått visning så jag var helt exalterad och typ flåsade(???) i luren och var JÄTTEangelägen om att få visning imorn???. Men det blev på onsdag morgon innan hans jobb. Haha.

Tja, i lördags var jag ju på roadtrip med underbara H i alingsås. Himla mysigt, först åt vi, sen gick vi till nästa kafé och fikade. Typ femton meter bort. Alingsås är ett roligt ställe. På alla caféer så ingår det påtår, säljs likadana torra mackor och delicato-grejer, är plastblommor på borden och fula gardiner. Mysigt i allafall. Jag fickparkerade också. Det var meckigt och inget jag gillar att göra.

Sen jobbade jag, och sen gick vi ut med några i klassen, bara ett par timmar. Jag var trött. I söndags var jag på biblioteket och promenerade. Försökte(!) hitta stipendium. Det går väldigt kasst.

Igår var det teater först hela eftermiddagen och kvällen. Träffade J en snabbis därimellan han luktade gott. Sen åkte jag och H till S och där var dom och kollade på en tråkig film. Jag tvingade alltså hem J någon gång runt tolv för sömn.

Veckan som kommer är ju inte så mycket kvar av. Två visningar, en teaterföreställning, vin och fint väder hoppas jag på.

Kärlek!

1 kommentarer:

Blogger Anna sa...

hur har det gått?
hur har det gått?
nyfiken nyfiken!!!!!
kram

8:52 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida