tisdag, april 15, 2008

en vecka en vecka en vecka en till.


Så har det gått ännu en vecka i mitt liv. Nog så hektisk. Premiären gick bra, det kändes okej och jag gjorde mitt bästa. Efteråt jobbmöte. Skrev kontrakt. Sedan premiärfest med klassen. Vi gick ut efter middagen. Satt bara och tog ett par glas vin. Det var roligt att ljusteknikern följde med. En trevlig prick. Det tråkiga var att jag blev av med plånboken. Körkort, bankkort, spårvagnskort(det dyra), kort till korridorerna i skolan, 250 pix, samt min sorg H&Mclubkortet. haha. Ja det var tråkigt. Fick spärra och hålla på hela nästa dag.

Sen har jag tragglat på med projektarbete. Klart. Ska lämna in på torsdag (yes). Även gjort klart två stycken bokrescensioner. Svindlande höjder samt Jane Eyre. Hyvens böcker. Nästan läst ut "Det går an" av Per Anders Almqvist också. Den var förvånande bra. Sträckläste i princip detta svenska underverk från 1809. Jag som haft ingen läslust alls på länge är verkligen glad att jag känner det igen! Ska läsa Oliver Twist också (alla dessa för en frivillig litteraturkurs så det är ju inte heelt på eget bevåg. Men bra för inspirationen). I helgen jobb och på lördagkvällen var jag låg och orkade inte gå ut med de andra. På söndagen såg jag Shrek 3 med J och tog det lugnt. Igår spelade jag en föreställning igen för jordens hemskaste publik. Det är inte tacksamt att spela teater på en riktig scen för 80 stycken 13-14åringar. Just igå¨r var det "värstingklasser". De skrek när vi pratade från scen. Dom pratade högre än oss skådespelare, några klampade med fötterna i golvet hela tiden, de kommenterade hur folk såg ut, och när det var ca 20 minuter kvar och jag och L var inne på en halvkänslig scen såg jag när jag skulle leverera replik hur 15-20 pers reser sig upp och GÅR med klampande steg.. "???" ska jag prata nu eller tänkte jag.

Usch hemskt fy. Men det var några gulliga tjejer där som gjorde tummen upp i slutet och modiga H skrek "MEN SITT NER OCH VAR TYSTA" i slutet när de var för högljudda.

Men men, sen teater hela kvällen, hem till V som fyller tjugo. Tittade där på en jättejättedålig alienfilm i 50 minuter sen äntligen J och sömn. Sedan upp imorse,vi köpte finbröd, bakelse, blommor och frukt till en överraskningsfrukost till ´svärmor´ (hahahaha) som fyller 60 idag. Så gick vi till henne ganska tidigt och käkade den och hon blev glad och överraskad. Hade köpt smaksatt te, finchoklad och marmelad till henne och det blev hon också glad för. Sen åkte jag till skolan. Hade föreläsning om genetik, kloning osv. Intressant. Mycket intressant. Var går gränserna osv? Sen håltimma och lektion. Hem och nu har jag pluggat några timmar, plockat en massa vitsippor samt gått en sväng med mamma och handlat frukt/grönsaker. Mysigt.!

Kommande; imorgon tar vi emot publik (jag spelar dock först på fredag), träffar J på lvällen, pluggar spanska (prov torsdag) samt läser. Helgen vet jag inte. H jobbar, grabbarna åker till någons land, kanske blir råplugg då för min del(?)

Och sist men inte minst: FINNS DET EN GUD ELLER VARFÖR ÄR DET SÅ UNDERBART VÄDER FLERA DAGAR I RAD? VI BOR JU I SVERIGE.. !det är jag galet glad över varje fall.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida