lördag, april 05, 2008

veckan som gått

Vilken vecka! Har; hårdrepat pjäsen från 09-16.20 varje dag. Tufft men roligt.
*Haft oerhört obehagligt teaterfetsmink på mig fyra av fem dar. Som en tjock kaka av fett över hela ansiktet. Fruktansvärt.. Och sen får man äcklig hy när man försöker få bort det. Men vill man se mänsklig ut i teaterljus får man tå¨la det.
*Vi har en fantastisk stor riktig teaterscen på en riktig teater och det är grymt. *Lärt mig en replikerna på serbiskan (ändå har jag en fusklapp i hytten)
* hytten är en riktig lastbilshytt. Många meter hög och bred. Två finns på vår scen.
*skrattat varje dag
*gråtit en del över en smskonversation.
*älskat min underbara vän så det gör ont (gör jag alltid men jag kände verkligen att jag inte klarar mig utan henne starkt)
*älskat mia andra vänner
*älskat underbara J lite extra. Att vi vill samma saker, att vara med honom och skratta med karln är underbart.
*kommit överens med H om det vi gör nu
*nämligen jag har kört oss hit till mina släktingars (som bor i Deutchland) land. Det är überskönt. Jättesynd att andra H jobbar i helgen och inte kunde joina. Jag och H har varsin laptop med oss och pluggar apamycket. Nästan helt klar med mitt projektarbete nu och skrivit 1 rescension. Bra där. Vi kom igårkväll. Hade massa sushi med oss och käk som vi snattat hemifrån. Vi spelade TP, memory och vemdär-spelet och pratade en massa, pluggade en timma och kom i säng 01. Vaknade sent kring nio, åt mastodontfrukost, pluggade 2 timmar i sträck, gick en promenad till havet (ligger en knapp timme härifrån) snodde en GP ur en av brevlådorna... hehe. Och drack kaffe, åt bullar frukt och pluggade ännu mer. Körde till ican och köpte klubbor och jordgubbar. Pluggar igen nu och läst lite. Snart ska vi göra pasta/cornfärssås och sen har underbara H bett sin karl köpa vin, men han köpte champagne. Så det blir jordgubbar, champagne och glass som vi hittade i frysen(!) glädje. Mina släktingar var här över påsk och de hade sjukt mycket glass i frysen. typ fem olika sorter. Oöppnade så vi ska va lite elaka och ta av dom. hehe.
*vi kör hemåt imorn och då har jag och J vart ihop i precis ett halvår så vi kanske går ut och krubbar.
*I veckan som kommer har jag genrep och premiär och sen följer 4 veckor av föreställningar 3 ggr per vecka. Plus skola utöver det, massa rep till den andra teatern jag är med i..
*Nu är det sex veckor tills vi går ut ungefär. Jistannes.
*Jag är allmänt tillfreds nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida