tisdag, april 01, 2008

ågren!


Ja, i fredags kom jag hem efter tio braiga dagar med J ute i världen. Resan såg ut som sådan; vi åkte vid lunchtid onsdag till danmark. Väl i danmark väntade vi på tåg ett par timmar, åkte till Klockan 03.00 till köln. Där väntade vi helvetiskt jobbigt på ett äckligt kallt mcdonalds i fyra timmar. Utom den sista halvtimmen (alltså kring 06-07 nån gång) då vi gick ut och såg katedralen som tydligen skulle ligga precis vid centralen. Yeah right tänkte jag - med precis brevid menar dom nog 1 km drygt. Men vi gick ut och det är jag glad för eftersom den låg typ 10 meter från centralen, en mäktig helt fantastisk byggnad!

Därifrån åkte vi sedan till bryssel, bytte till tåg mot Gent där syster yster mötte upp oss. Hade två mysiga dagar i hennes/hennes sambos lägenhet. Den var fin och dom är två teaterapor (går på professionell clownskola) det var roligt. Sen åkte vi till Paris och stannade i drygt ett dygn. Där hittade vi ingenstans att bo (uppgivenhet) och drev runt i jakt på hostel/hotel. Hittade ett för 36 euro natten (för båda). Visserligen sjukt skabbigt men mysigt ändå! I Paris var vi vid mosken och pipade vattenpipa, promenerade vid seine och hade ett galet romantiskt klyschdygn. Sen åkte vi till Amsterdam där vi stannade tills torsdag förra veckan. Fantastisk stad, kanaler överallt och jättefint. Vädret var tokigt. Snö hela tiden.

Resan kan sammanfattas; kärlek, massa snabbmat(pizza, våfflor, godis - magont ;).) Kände mig lite depp de sista dagarna. Tänkte sen när jag kom hem att det faktiskt kan bero på att vi b a r a åt snabbmat. Lite morgan spurlock över det där. Är ändå glad över att det inte blev som förra tågluffen med för lite mat. Bättre för mycket än för lite. Sådetså. VI var och såg anne franks lägenhet också. Dom tog saftigt betalt och ajg låtsades vara sjutton för att gå för halva priset. Vig ick också på bio en dag (Juno) den var skitbra. Annars promenerade vi lite, mysade en massa och tog det lugnt. Vi bodde på sjukaste hostelet i amsterdam. Receptionen var (tex) nedflyttad till baren efter 14.30 - natten. (?) där satt folk och haschade dygnet runt och fimpar var lite varstans.. Vi var inte där så mycket bör tilläggas! Men frukosten var gratis och det var ju braigt.

Sen kom jag hem, gick på tjugoårsfest i ett par timmar och sov gott till lördan som bjöd på plugg och eftertanke. Samt en massa hockeyspel (ni vet s¨ånna hockeybord man spelar på). Så jävla roligt. Vi hade turneringar till klockan två. I söndags var farmor här på middag och int mycket hände. J kom sen och igår hade vi långdag med teater från kl09-16.30 Därefter med DP till klcokan åtta. Idag har jag haft repetitioner också.

Fick även våra betyg från förra åren och vad ledsen jag blev! Mitt snitt kommer bli skitlågt mot vad jag trodde och om det är juridik jag vill syssla med måste jag läsa upp mååååånga ämnen! Hur ska det gå? Hur gör man? komvux? kan man läsa distans när man är i spanien i höst? går det? Usch vilken ågren jag har!!!

1 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Uhu, måste fråga: Är McDonalds i Tyskland som alla säger? Att varenda kotte som arbetar där är gamla tanter med grått hår och hårnät (För att minimera risken för eventuella håravfall från öronen)? Fan du börjar ju bli en riktigt berest kvinna - Blir lite avis! ;-)

Kramar http://umma.blogg.se

10:19 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida